• Vrijwilliger worden?

Wil jij naast je studie of werk een maatschappelijke bijdrage leveren, je talenten ontwikkelen, je netwerk vergroten en werken aan je CV? Word dan vrijwilliger bij een Move-project! Je kunt op verschillende manieren meedoen. Er is altijd een project dat past bij jouw interesses en beschikbare tijd. Lees hieronder alles over de projecten.

Of course, non-Dutch speaking students or starters can also participate in a Move project!

In onze projecten zet Move zich in voor kinderen en jongeren van 10 tot 16 jaar die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. Tijdens onze maatschappelijke projecten ontdekken zij hun talenten en welke waardevolle positie zij in de samenleving kunnen innemen. Zet samen met de kinderen een dinnershow op voor ouderen, maak een graffitikunstwerk om de buurt op te vrolijken of organiseer een kunstveiling voor het goede doel.

In al onze projecten staat ontmoeting centraal: kinderen, jongeren, studenten en jong professionals ontdekken samen elkaars leefwerelden en verbreden hun perspectief. Zo doorbreken we bubbels en verkleinen we de afstand tussen mensen. Move verbindt en verruimt blikken!

• Lever een positieve bijdrage in een buurt waar dat echt nodig is;
  • Geef kinderen een kijkje in jouw leven en andersom;
  • Ontvang een training in didactische en coachende vaardigheden;
  • Boost je cv en je netwerk;
  • Werk in een team samen met vier andere studenten/young professionals;
  • Tijdsbesteding: 1 dag tot 6 maanden, 2 tot 4 uur per week.

Ja, ik word vrijwilliger!

• Ik wil vrijwilliger worden in:
  • Ik ben een:
  • Ik ben beschikbaar:
  • Ik heb voorkeur voor:

Projecten

Move je buurt

Kom samen met een team van andere studenten in actie voor jouw studentenstad! In ons BASISSCHOOLPROJECT MOVE JE BUURT help jij kinderen die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten iets voor elkaar te krijgen in hun eigen buurt. Organiseer samen een dinershow voor ouderen of maak een graffitikunstwerk om de buurt op te vrolijken… Geef de buurt een boost!

• Lever een positieve bijdrage in een wijk waar dat hard nodig is;
  • Geef kinderen een kijkje in jouw leven als student;
  • Krijg trainingen op het gebied van didactische en coachingsvaardigheden;
  • Goed voor je cv en je netwerk;
  • Samen met vier andere studenten;
  • Tijdsbesteding: 4 tot 6 maanden, per week 2 tot 4 uur;
  • De nieuwe projectperiode start in september/oktober. Meld je dus snel aan!

move your world

Of zet je in voor MOVE YOUR WORLD OP HET VMBO. Met dit project komen vmbo-leerlingen vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Jij helpt de jongeren met het bedenken van een actie en viert samen met hen het behaalde succes.

• Help vmbo-leerlingen hun talenten en mogelijkheden te ontdekken;
  • Krijg trainingen op het gebied van didactische en coachingsvaardigheden;
  • Samen met een andere student uit onze trainerspool;
  • Tijdsbesteding: liefst een aantal dagdelen per jaar, flexibel te plannen.

MOVE MAATJE

Als MOVE MAATJE help jij basisschoolleerlingen in de stap naar de middelbare school. In zes sessies doe je samen met een kind uit groep 7 of 8 opdrachten zodat de leerling een goede schoolkeuze kan maken.

• In een periode van 8 weken zet jij je 2-4 uur per week als vrijwilliger in voor Move;
  • Je helpt jouw maatje de volgende dingen te ontdekken: Wie ben ik? Waar ben ik goed in? Welke scholen zijn er in mijn regio? Hoe kies ik een school? Wat verandert er als ik naar de middelbare school ga? Hoe bereid ik mij daarop voor?
  • Je krijgt een training waarin we jou alles uitleggen over het project, een lespakket met lesopzetten voor de verschillende contactmomenten, tips en tricks over de begeleiding van jouw maatje en achtergrondinformatie over het Nederlandse schoolsysteem.

Move in 1 dag

Doe mee met MOVE IN 1 DAG! In dit project ontdekken kinderen in één dag wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Ze ontdekken hun talent en leren maatschappelijk participeren. Jij begeleidt de leerlingen, samen met andere vrijwilligers. Een blikverruimende ervaring.

• Zet je samen met anderen in voor jouw omgeving;
  • In 1 dag superveel impact maken;
  • Lever een maatschappelijke bijdrage en werk aan je cv;
  • Je kunt je eenmalig of meerdere keren inzetten;
  • Tijdsbesteding: één dag per project. Liefst een aantal dagen per jaar, flexibel te plannen.

Ervaringen van vrijwilligers

Benieuwd naar de ervaringen van studenten? Lees het interview waar 3 studenten vertellen over hun werk als vrijwilliger.