Rotterdamse studenten in actie voor gelijke kansen

Studenten van de Rotterdamse roeivereniging A.R.S.R. Skadi organiseren een rommelmarkt tégen verspilling en vóór het goede doel.

Op dinsdag 13 december organiseert de goede doelen commissie een rommelmarkt met overgebleven Skadikleding en -accessoires. Zo zitten er een heleboel items tussen van het vorige lustrum, maar ook oude Varsity merchandise en roei- en wielrenpakjes. Ook de Skadihuizen helpen een handje door spullen uit hun huis te verkopen! Alle opbrengsten gaan naar Stichting Move.

“Toen Move ons benaderde om mee te doen aan hun goede doelenactie dachten we: Hé, zo kunnen we mooi ons hok opruimen en tegelijk iets doen voor het goede doel!” – Annet Herfkens, organisator rommelmarkt

“Binnen Skadi hadden we nog veel oude kleding in het opberghok liggen. Sportkleding, commissiekleding, dassen, strikjes, truien en tassen. Toen Move ons benaderde om mee te doen aan hun goede doelenactie dachten we: Hé, zo kunnen we mooi ons hok opruimen en tegelijk iets doen voor het goede doel!”

Om te zorgen dat het lekker druk zal worden, organiseren ze de markt voorafgaand aan de jaarlijkse Sinterklaasviering van de vereniging. Zo kunnen de leden naast een toffe outfit ook nog een Kerst- of verlaat Sintcadeautje scoren.

“Het is belangrijk dat we maatschappelijk betrokken zijn vanuit de vereniging en dat wij als studenten bewustzijn creëren over de toenemende ongelijkheid.” – Annet Herfkens

Skadi heeft een vaste Move-commissie die elk jaar samen met de kinderen een sportieve activiteit organiseert. “Het is belangrijk dat we maatschappelijk betrokken zijn vanuit de vereniging en dat wij als studenten bewustzijn creëren over de toenemende ongelijkheid. Tegelijk voelt het goed om iets bij te dragen en omdat we met zoveel zijn, kunnen we ook veel bereiken.”

Studenten voor gelijke kansen
Studenten uit heel Nederland komen van 1 oktober t/m 31 december op verschillende manieren in actie om geld op te halen voor stichting Move. Zo’n actie kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een sponsorloop, sporttoernooi, studentenfeest, markt of veiling. Met dit geld kan Move nog meer projecten organiseren waardoor nog meer kinderen de kansen krijgen die zij verdienen.

Over Stichting Move
Stichting Move koppelt kinderen die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten aan studenten. Samen komen zij in actie voor een ander en hun omgeving. Op die manier ontdekken de kinderen hun talenten en komen ze erachter welke impact zij kunnen hebben op hun eigen leefomgeving en hun rol in de maatschappij.

Ook een steentje bijdragen?
Wil je geld doneren of liever zelf een actie opzetten voor het goede doel? Dat kan! Meld je actie aan op www.studentenvoorgelijkekansen.nl en doe mee!