Move koppelt jongeren die minder voorsprong hebben dan hun leeftijdsgenoten aan studenten. Door hen samen in actie te laten komen voor hun omgeving merken deze jongeren wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Op deze manier laten wij hen ontdekken dat zij de wereld kunnen veranderen.

Sinds de oprichting in 2009 heeft Move een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Begonnen als studenteninitiatief in Utrecht zijn we inmiddels landelijk actief in tien grote studentensteden. We hebben al bijna 350 Move-projecten met kinderen van basisscholen uit minder bedeelde wijken en studenten uitgevoerd en vanaf dit voorjaar trekt Move voor het eerst ook naar het vmbo met ons nieuwe project Move your world.

Move-projecten op basisscholen

In onze projecten op basisscholen laten we kinderen uit minder bedeelde wijken ontdekken welke mogelijkheden zij hebben in de maatschappij. Dit doen wij door deze kinderen te koppelen aan studenten. In een kortlopend project leren ze elkaars leefwereld kennen en bedenken de kinderen hoe ze hun eigen buurt kunnen verbeteren. Studenten helpen deze plannen te realiseren en geven zo samen met de kinderen hun buurt een boost.

Move your world op het vmbo

Move your world is het nieuwe project van Move, speciaal voor jongeren op het vmbo. Met Move your world komen jongeren vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ze werken samen, verkennen hun mogelijkheden en brengen die meteen in de praktijk. Ze ontdekken hoe leuk het kan zijn om hun eigen bedachte acties uit te voeren en komen positief onder de aandacht. Zo krijgt hun zelfvertrouwen een boost en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

ONZE IMPACT

Iedereen die betrokken is bij Move-projecten ziet blije gezichten, bijzondere verbindingen en mooie momenten, maar wat is nou precies de waarde van onze projecten voor de deelnemers?

Recente Move-projecten