Elk jaar komen duizenden jongeren samen met studenten in actie voor hun omgeving met Move your world. Tijdens corona was dat even niet mogelijk; scholen waren dicht en trainers konden niet langskomen om de jongeren te begeleiden.

Daarom ontwikkelden wij Move your world online. Een nieuw online lesprogramma waarmee docenten zélf aan de slag kunnen met burgerschapsvorming en talentontwikkeling. En dit lesprogramma blijft beschikbaar, helemaal gratis! Zo kunnen nog meer leerlingen hun talenten ontdekken en die inzetten voor hun omgeving.

Meedoen met Move your world kan ook weer dit schooljaar. Klik op de button voor meer informatie en om jouw school aan te melden.

Wat is Move your world online?

Drie lessen

Move your world online bestaat uit drie lessen. Alle lessen worden ondersteund door videomateriaal waarin Maevy, student en trainster bij stichting Move, de opdrachten uitlegt en de jongeren motiveert. Aan de hand van digitale opdrachtvellen en activerende werkvormen ontdekken leerlingen hun talent, bedenken ze een actie voor hun omgeving, uiteraard vanuit huis of met voldoende afstand, én zetten ze hun talenten in om positief nieuws de wereld in te brengen.

Bekijk de uitleg van Move your world online

Lesbrieven

Wij stellen dit online lesprogramma gratis beschikbaar, om leerlingen in heel Nederland zo goed mogelijk te ondersteunen! Klik op het plaatje om de lesbrief van die les te openen, inclusief al het benodigde materiaal.

Ken je Move your world al?

Move your world online is een digitale variant van Move your world, een project van stichting Move. Met Move your world komen jongeren op het vmbo vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ze werken samen, verkennen hun mogelijkheden en brengen die meteen in de praktijk. Leerlingen ontdekken hoe leuk het kan zijn om hun eigen bedachte acties uit te voeren en komen positief onder de aandacht. Zo krijgt hun zelfvertrouwen een boost en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

Meedoen Als school?

Scholen kunnen dit schooljaar ook weer meedoen met Move your world! Wil jij…

• Jongeren hun talenten laten ontdekken en ontwikkelen?
  • Een positieve boost voor de leerlingen en de school?
  • Leerlingen uitdagen om het maximale uit zichzelf te halen?
  • Een praktische en compacte invulling van burgerschapsvorming?
  • Een kleine investering met grote impact?

Bekijk dan snel hoe jouw school mee kan doen met Move your world!
Meer informatie vind je met één klik op de button.

Een initiatief van Stichting Move

Move your world is een initiatief van Stichting Move. Move zet zich in voor kinderen en jongeren van 10 tot 16 jaar die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. In onze doorlopende leerlijn van maatschappelijke projecten ontdekken zij hun talenten en welke waardevolle positie zij in de samenleving kunnen innemen.

Move begon in 2009 als studenteninitiatief in Utrecht en is inmiddels landelijk actief met projecten voor primair en voortgezet onderwijs. Al meer dan 16.000 kinderen en jongeren en 3.000 studenten deden mee aan een project.

Klik hieronder als je meer wilt weten over onze andere projecten.

Move your world wordt gesteund door