Elk jaar komen duizenden jongeren samen met studenten in actie voor hun omgeving met Move your world. Ook nu onderwijs digitaal moet plaatsvinden, zit Move niet stil!

Nu de scholen tot en met de meivakantie dicht blijven, wordt er veel gevraagd van docenten. Om hen te helpen invulling te blijven geven aan burgerschapsvorming en talentontwikkeling ontwikkelden wij Move your world online. Een nieuw, tijdelijk project om leerlingen aan de slag te laten gaan met burgerschapsvorming, juist nu!

Wat is Move your world online?

Drie lessen

Move your world online bestaat uit drie lessen. Alle lessen worden ondersteund door videomateriaal waarin Maevy, student en trainster bij stichting Move, de opdrachten uitlegt en de jongeren motiveert. Aan de hand van digitale opdrachtvellen en activerende werkvormen ontdekken leerlingen hun talent, bedenken ze een actie voor hun omgeving, uiteraard vanuit huis of met voldoende afstand, én zetten ze hun talenten in om positief nieuws de wereld in te brengen.

Bekijk de uitleg van Move your world online

Lesbrieven

Wij stellen dit online lesprogramma gratis beschikbaar, om scholen in heel Nederland zo goed mogelijk te ondersteunen! Klik op het plaatje om de lesbrief van die les te openen, inclusief al het benodigde materiaal.

Ken je Move your world al?

Move your world online is een digitale variant van Move your world, een project van stichting Move. Met Move your world komen jongeren op het vmbo vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ze werken samen, verkennen hun mogelijkheden en brengen die meteen in de praktijk. Leerlingen ontdekken hoe leuk het kan zijn om hun eigen bedachte acties uit te voeren en komen positief onder de aandacht. Zo krijgt hun zelfvertrouwen een boost en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

Meedoen Als school?

Wil je, zodra de scholen weer open gaan…

• Jongeren hun talenten laten ontdekken en ontwikkelen?
  • Een positieve boost voor de leerlingen en de school?
  • Leerlingen uitdagen om het maximale uit zichzelf te halen?
  • Een praktische en compacte invulling van burgerschapsvorming?
  • Een kleine investering met grote impact?

Bekijk dan snel hoe jouw school mee kan doen met Move your world!

Een initiatief van Stichting Move

Move your world online is een initiatief van Stichting Move. Stichting Move laat kinderen en jongeren in hun projecten ontdekken wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Sinds 2009 heeft Move in 10 steden al bijna 450 Move-projecten met kinderen van basisscholen uit minder bedeelde wijken en studenten uitgevoerd. Met plezier zetten we deze ervaring nu in voor het project Move your world, waarmee we ons richten op jongeren op het vmbo.

Klik hieronder als je meer wilt weten over onze andere projecten.

Move your world wordt gesteund door