Elk jaar komen duizenden jongeren samen met studenten in actie voor hun omgeving met Move your world. Ook nu onderwijs digitaal moet plaatsvinden, zit Move niet stil!

Nu de scholen tot en met de meivakantie dicht blijven, wordt er veel gevraagd van docenten. Om hen te helpen invulling te blijven geven aan burgerschapsvorming en talentontwikkeling ontwikkelden wij Move your world online. Een nieuw, tijdelijk project om leerlingen in actie te laten komen voor hun omgeving, juist nu!

Binnenkort verschijnt op deze website alle informatie en lesmateriaal voor Move your world online. Hieronder vind je alvast een voorproefje. Neem bij interesse contact op met info@moveyourworld.nl.

Met Move your world online komen jongeren op het vmbo vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Leerlingen ontdekken hoe leuk het kan zijn om hun eigen bedachte acties uit te voeren. Zo krijgt hun zelfvertrouwen een boost en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

Move your world online bestaat uit de volgende onderdelen

Drie lessen

Move your world online bestaat uit drie lessen. Alle lessen worden ondersteund door videomateriaal waarin student Maevy de opdrachten uitlegt en de jongeren motiveert. Aan de hand van digitale opdrachtvellen en activerende werkvormen komen de leerlingen in actie voor hun omgeving.

Les 1 – Talent ontdekken

In les 1 leren leerlingen zichzelf beter kennen en ontdekken ze hun talenten met een interactieve talententest. De leerlingen maken ook een video/vlog waarin ze zichzelf voorstellen. Dit materiaal kan later goed gebruikt worden in bijvoorbeeld een mentorles.

Les 2 – In actie komen

Leerlingen voeren hun actie voor een ander uit. Natuurlijk bedenken ze een actie die past bij deze tijd: het kan op afstand, vanuit huis uitgevoerd worden. Door in actie te komen krijgt hun zelfvertrouwen een boost, komen ze in contact met hun omgeving, leren ze maatschappelijk te participeren en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

Les 3 – Good news report

De leerlingen maken een ‘Good News Report’. Zo zetten ze hun talenten in om positief nieuws de wereld in te brengen. Ook kijken ze trots terug op hun eigen actie.

Ken je Move your world al?

Move your world online is een digitale variant van Move your world, een project van stichting Move. Met Move your world komen jongeren op het vmbo vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ze werken samen, verkennen hun mogelijkheden en brengen die meteen in de praktijk. Leerlingen ontdekken hoe leuk het kan zijn om hun eigen bedachte acties uit te voeren en komen positief onder de aandacht. Zo krijgt hun zelfvertrouwen een boost en ervaren ze hoe waardevol ze zijn voor de wereld om hen heen.

Meedoen Als school?

Wil je, zodra de scholen weer open gaan…

• Jongeren hun talenten laten ontdekken en ontwikkelen?
  • Een positieve boost voor de leerlingen en de school?
  • Leerlingen uitdagen om het maximale uit zichzelf te halen?
  • Een praktische en compacte invulling van burgerschapsvorming?
  • Een kleine investering met grote impact?

Bekijk dan snel hoe jouw school mee kan doen met Move your world!

Een initiatief van Stichting Move

Move your world online is een initiatief van Stichting Move. Stichting Move laat kinderen en jongeren in hun projecten ontdekken wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Sinds 2009 heeft Move in 10 steden al bijna 450 Move-projecten met kinderen van basisscholen uit minder bedeelde wijken en studenten uitgevoerd. Met plezier zetten we deze ervaring nu in voor het project Move your world, waarmee we ons richten op jongeren op het vmbo.

Klik hieronder als je meer wilt weten over onze basisschoolprojecten.

Move your world wordt gesteund door