• Meedoen als school

Wil jij aandacht besteden aan talentontwikkeling, burgerschapsvorming en verbinding? Dan is een Move-project iets voor jou!  Kijk hieronder hoe jij kunt meedoen, ook in coronatijd!

Move je buurt voor PO

Meedoen als school, basisschool, project, primair onderwijs, move je buurt, talentontwikkeling

In ons BASISSCHOOLPROJECT MOVE JE BUURT leren studenten en kinderen elkaars leefwereld kennen en bedenken de kinderen hoe ze hun eigen buurt kunnen verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld een dinershow voor ouderen zijn of het maken van een graffitikunstwerk! De kinderen leren trots te zijn op zichzelf, het resultaat en de wijk. Daar krijgen de kinderen een boost van. En de school dus ook!

• Leerlingen ontwikkelen hun talent en leren hun ideeën te realiseren
  • 4 bedenk en doe sessies in de klas, een feestelijke afsluiting en een educatief uitstapje naar het studentenleven.
  • Geheel kosteloos

Move your world voor Vmbo

Meedoen als school, move your world, voortgezet onderwijs, vo, projecten , vmbo

Tijdens MOVE YOUR WORLD OP HET VMBO komen leerlingen vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ouderen uitleggen hoe hun smartphone werkt, spelletjes spelen met kinderen in het ziekenhuis… Jongeren bedenken zelf waar zij aan willen bijdragen in hun omgeving. Hun zelfvertrouwen krijgt een boost en ze ervaren hoe waardevol ze zijn voor hun omgeving. Er is ook een online versie van dit project.

• Een positieve boost voor de leerlingen en de school
  • Burgerschapsvorming en 21e eeuwse vaardigheden
  • 7 lesuren, makkelijk en flexibel in te plannen
  • Een kleine investering met grote impact
  • Begeleiding door getrainde studenten

MOVE MAATJE voor PO

Meedoen als school, move maatje, project primair onderwijs, po, basisschool

MOVE MAATJE helpt basisschoolleerlingen in de stap naar de middelbare school. In zes digitale lessen doen een kind en een vrijwilliger samen opdrachten zodat de leerling een goede schoolkeuze kan maken.

MOVE IN 1 DAG voor PO en VO

Move in 1 dag voor po en vo, BSO's, jongerencentra, zomer- en weekendscholen, meedoen als school

Met MOVE IN 1 DAG, komen kinderen en jongeren samen met vrijwilligers in één dag in actie voor een ander. Ze ontdekken in korte tijd hoe ze hun talent kunnen inzetten voor hun omgeving. Speciaal voor BSO’s, jongerencentra, zomer- en weekendscholen.

Neem contact op

Enthousiast geworden? Wat leuk! Stel hieronder je vraag of vertel ons op welke manier jij graag wilt meedoen met Move. Dan nemen we zo snel mogelijk contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Contactformulier

• Mijn vraag is voor de hub in...
  • Ik ben een...
  • Ik heb een vraag over...