• What’s Next

Move ontwikkelde samen met SOVEE een nieuw loopbaanoriëntatieprogramma: What’s Next! What’s Next is een les- en coachingsprogramma op het gebied van talentontdekking en loopbaanoriëntatie voor de bovenbouw van het vmbo. Met dit unieke LOB-programma willen Move en SOVEE bijdragen aan een soepelere overgang van vmbo naar mbo door jongeren inzicht te geven in hun talenten en mogelijkheden. Het programma wordt uitgevoerd in de regio Utrecht/Amersfoort.

Logo Whats Next, paars blok met pijl

Whats Next, Said, trainer

“Trainer zijn bij het project ????????????????’???? ???????????????? was voor mij een hele makkelijke manier om trainersvaardigheden te bemachtigen. Je leert hoe je voor een klas moet staan, hoe je de jongeren echt kan helpen en wat hun behoeftes zijn. Het brengt je sociale vaardigheden naar een ander level. Ik denk dat het heel waardevol is om dit te doen.” – Sait, 20 jaar, student psychologie.

Meedoen?

Meedoen als student?

Wil jij jongeren uit jaar 3 en 4 van het vmbo helpen om meer inzicht te krijgen in hun talenten en helpen met het kiezen van een passende vervolgopleiding? Wij zijn op zoek naar studenten en young-professionals die zich in schooljaar 2021/2022 op scholen in Utrecht en Amersfoort willen inzetten als coach voor het project What’s Next. Voor het project krijg je een groepje van 5-8 leerlingen onder je hoede, die je in vier sessies begeleidt. Naast dat je in de praktijk presentatie – en didactische vaardigheden ontwikkelt, bieden wij regelmatig leerzame trainingen aan en krijg je een vrijwilligersvergoeding. Jij kunt echt wat betekenen voor de jongeren! Lijkt dit project leuk en wil je wat meer informatie? Meld je aan.

Meedoen als school?

De toekomst is vol mogelijkheden, maar niet iedereen vindt gelijk de juiste weg. 25% van de eerstejaars in het mbo valt uit vanwege een verkeerde studiekeuze. Voor veel jongeren betekent dit een achterstand op de arbeidsmarkt. What’s Next is een unieke lessenreeks voor de vmbo-jongere van nu. Met aandacht voor zelfvertrouwen, motivatie en eigenaarschap. Gericht op kennis, talentontwikkeling en ervaring, zodat de vmbo-jongere van vandaag leert om te gaan met de keuzes van morgen. Jouw leerlingen laten meedoen? Meld je hieronder aan.

Contact opnemen

Enthousiast geworden en wil je meedoen met What’s Next? Of meer informatie ontvangen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op!

• Ik ben een...
  • Ik heb een vraag over...

EEN INITIATIEF VAN STICHTING MOVE & SOVEE

What’s Next is een initiatief van stichting Move in samenwerking met Sovee. Move zet zich in voor kinderen en jongeren van 10 tot 16 jaar die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. In onze doorlopende leerlijn van maatschappelijke projecten ontdekken zij hun talenten en welke waardevolle positie zij in de samenleving kunnen innemen.

Move begon in 2009 als studenteninitiatief in Utrecht en is inmiddels landelijk actief met projecten voor primair en voortgezet onderwijs. Al meer dan 16.000 kinderen en jongeren en 3.000 studenten deden mee aan een project.