Wil jij kinderen laten ontdekken dat ze de wereld kunnen veranderen? Doe dan mee met Move! Bekijk hieronder hoe jij als vrijwilliger, school of partner kunt meedoen. Meteen contact met ons opnemen kan natuurlijk ook. Wij vertellen graag wat de mogelijkheden zijn om mee te doen met Move.

Meedoen Als student Of Young professional

Wil jij naast je studie of werk een maatschappelijke bijdrage leveren, je talenten ontwikkelen, je netwerk vergroten en daarmee werken aan je cv? Dan is een Move-project iets voor jou!  Je kunt op twee manieren meedoen.

In onze BASISSCHOOLPROJECTEN help jij kinderen uit een minderbedeelde wijk in jouw stad om iets moois voor elkaar te krijgen in hun eigen buurt. Dit kan bijvoorbeeld een dinershow zijn voor ouderen of het maken van een graffitikunstwerk! Daarnaast geef je de kinderen een kijkje in het leven van een student. Bijvoorbeeld door een bezoek aan de universiteit of hogeschool.  Een project doe je samen met vier andere studenten en duurt 4 tot 6 maanden, waarin je per week ongeveer 2 tot 4 uur bezig bent.

Of zet je in voor MOVE YOUR WORLD. Met dit project komen vmbo-leerlingen vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Jij begeleidt hen daarbij; je wordt door ons opgeleid als coach en krijgt verschillende trainingen op het gebied van didactische en coachingsvaardigheden. Je helpt de leerlingen met het verkennen van hun talenten, het bedenken van een actie en je viert samen met hen het behaalde succes. Je kunt al meedoen als je je 6 dagen per jaar kunt inzetten.

Meedoen als basisschool

Bent u basisschooldocent en wilt u kinderen hun talenten laten ontwikkelen, inspireren om hun ideeën te realiseren en introduceren in de wereld van studenten? Dan is een project met Stichting Move iets voor uw school!

Meedoen als vmbo

Bent u vmbo-docent en op zoek naar een concrete invulling van burgerschapsvorming op uw school? Wilt u uw leerlingen helpen ontdekken welke talenten ze hebben en hoe ze die in kunnen zetten voor een ander? Dan is Move your world iets voor uw school!

Meedoen als partner

Wilt u als bedrijf, ondernemer of instelling de leefbaarheid en samenhang in een wijk helpen vergroten? En de talenten van kinderen helpen ontwikkelen? Word dan nu maatschappelijk partner van Move!