Stichting Move vindt dat ieder kind recht heeft om zijn perspectief te verbreden, zijn talent te ontdekken en dat in te zetten voor zijn omgeving. En alleen ga je misschien hard, maar met gebundelde krachten kom je echt verder! Daarom werkt Move actief samen met scholen, gemeentes, maatschappelijke initiatieven en commerciële partijen.

Samen kunnen we een bijdrage leveren aan de kansengelijkheid, burgerschapsvorming, maatschappelijke participatie en talentontwikkeling van kinderen en jongeren in Nederland.

We kijken graag hoe wij met jou kunnen samenwerken. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Wil je ons steunen? Super! Je kunt eenmalig doneren, of word Vriend van Move!

Move wordt gesteund door onder andere

logo's landelijke partners

Samenwerkingsverband Kansengelijkheid & Burgerschapsonderwijs (SKB)

SKB is een samenwerkingsverband van vijf maatschappelijke organisaties gericht op het vergroten van kansengelijkheid en het geven van aanvullend burgerschapsonderwijs. Wij willen dat alle kinderen in Nederland dezelfde kansen krijgen, ongeacht hun achtergrond.

samenwerken met move, lachende kinderen, lachende ouderen, kleinschalige concrete projecten
Waarom Move?

Move initieert kleinschalige en concrete projecten waarin studenten met kinderen uit minder bedeelde wijken iets moois creëren voor hun buurt. De studenten leiden het project en de kinderen zijn de creatief leider. Zo leren zij samen sociaal ondernemen, ontwikkelen hun talenten en dragen concreet bij aan hun buurt.

samenwerken met move, ociaal ondernemen, ontwikkelen hun talenten en dragen concreet bij aan hun buurt
Maatschappelijk ondernemen met zichtbaar resultaat

Steeds meer bedrijven, instellingen en ondernemers vinden het belangrijk een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Samenwerken met Move is voor hen een mooie en concrete kans om maatschappelijk te ondernemen. Door de kleinschaligheid van onze projecten zijn onze partners nauw betrokken en is het resultaat direct zichtbaar. In drie tot zes maanden wordt het project afgerond met een gezellig eindfeest voor de buurt en iedereen die heeft meegewerkt.

samenwerken met move, financieel ondersteunen, maatschappelijke partner
Laat de ideeën van kinderen werkelijkheid worden

Voor elk project gaat Move samen met de studenten op zoek naar een maatschappelijke partner: een bedrijf, de gemeente, een woningcorporatie of een lokaal fonds die het idee voor de buurt kan helpen realiseren. Samen met de studenten wordt bekeken wie wat kan bijdragen aan het project. Financiële of materiële steun, het inzetten van expertise en netwerken of het aantrekken van andere partners. Daarnaast hebben we een aantal partners waar we op vaste basis mee samenwerken en die onze organisatie als geheel financieel ondersteunen.

samenwerken met move, particulier bijdragen, steun de ontwikkeling Van Kinderen en hun Wijk
Steun de ontwikkeling Van Kinderen en hun Wijk

Sommige buurten kunnen wel wat positieve aandacht gebruiken. Kinderen die daar opgroeien worden door Move gekoppeld aan studenten. Samen maken ze een plan om de buurt zelf leuker, mooier of schoner te maken. En om dat plan te realiseren is jouw steun hard nodig. Wil jij als bedrijf, ondernemer of instelling de leefbaarheid en samenhang in een wijk helpen vergroten? En de talenten van kinderen helpen ontwikkelen? Word dan maatschappelijk partner. Wil jij als particulier bijdragen? Lees dan snel verder en word Vriend van Move!

Meer informatie?

Wilt u nog meer weten over onze projecten of over onze missie en impact? Klik op de buttons hieronder.

Hoe kun jij bijdragen?

DONEER

Wij werken veel samen met bedrijven en instellingen, maar sinds kort kunnen ook particulieren Move steunen! Wil jij Move steunen door bijvoorbeeld een sponsorloop, een inzamelingsactie of een eenmalige donatie? Of wil jij jouw medewerkers de mogelijkheid geven om als kerstgeschenk een donatie aan Move te doen? Neem dan contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina om de mogelijkheden te bespreken. Wil je structureel bijdragen aan onze projecten? Word Vriend van Move!

Vriend van Move

Word Vriend van Move door per kwartaal een bedrag naar keuze bij te dragen. Door jouw donatie kunnen nog meer kinderen en studenten meedoen en kun je samen met Move bijdragen aan een samenleving met meer verbinding, meer maatschappelijke participatie van jongeren en nog meer kansengelijkheid.

Voordelen lidmaatschap*
  • Je wordt Vriend van een Move-stad bij jou in de buurt.
  • Je wordt actief op de hoogte gehouden van de vorderingen van Move: regelmatige updates over jouw persoonlijke Move-klas;
  • Jaarlijks gratis toegang tot het Vrienden van Move-diner, inclusief interessante lezing;
  • Actieve koppeling aan het netwerk van Move. Zowel maatschappelijk als zakelijk interessant;
  • Neem een kijkje achter de schermen: waar mogelijk gratis toegang tot de feestelijke afsluiting van Move-projecten in jouw stad;
  • Jaarlijks ontvang je ons jaarverslag.

* Lidmaatschap is per kwartaal op te zeggen.

samenwerken met move, vriend van move, stichting move 10 jaar, omhelsing

Ja, ik word vriend van Move

• Ik word vanaf het moment van inschrijven Vriend van Move en draag graag bij per kwartaal:

Samenwerken?

Enthousiast geworden? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wij zouden graag met je samenwerken en vertellen graag meer over de mogelijkheden.

Contactformulier

• Ik ben een...
  • Ik heb een vraag over...