Waarom Move?

Move initieert kleinschalige en concrete projecten waarin studenten met kinderen uit minder bedeelde wijken iets moois creëren voor hun buurt. De studenten leiden het project en de kinderen zijn de creatief leider. Zo leren zij samen sociaal ondernemen, ontwikkelen hun talenten en dragen concreet bij aan hun buurt.

Maatschappelijk ondernemen met zichtbaar resultaat

Steeds meer bedrijven, instellingen en ondernemers vinden het belangrijk een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het steunen van een Move-project is voor hen een mooie en concrete kans om maatschappelijk te ondernemen. Door de kleinschaligheid van onze projecten zijn onze partners nauw betrokken en is het resultaat direct zichtbaar. In drie tot zes maanden wordt het project afgerond met een gezellig eindfeest voor de buurt en iedereen die heeft meegewerkt.

Laat de ideeën van kinderen werkelijkheid worden

Voor elk project gaat Move samen met de studenten op zoek naar een maatschappelijke partner: een bedrijf, de gemeente, een woningcorporatie of een lokaal fonds die het idee voor de buurt kan helpen realiseren. Samen met de studenten wordt bekeken wie wat kan bijdragen aan het project. Financiële of materiële steun, het inzetten van expertise en netwerken of het aantrekken van andere partners. Daarnaast hebben we een aantal partners waar we op vaste basis mee samenwerken en die onze organisatie als geheel financieel ondersteunen.

Steun de ontwikkeling van de wijk en kinderen

Sommige buurten kunnen wel wat positieve aandacht gebruiken. Kinderen die daar opgroeien worden door Move gekoppeld aan studenten. Samen maken ze een plan om de buurt zelf leuker, mooier of schoner te maken. En om dat plan te realiseren is uw steun hard nodig. Wilt u als bedrijf, ondernemer of instelling de leefbaarheid en samenhang in een wijk helpen vergroten? En de talenten van kinderen helpen ontwikkelen? Word dan maatschappelijk partner van Move!

Meer informatie?

Wilt u nog meer weten over onze projecten op basisscholen? Klik op de button om meer te lezen over onze werkwijze en om een aantal van onze projecten te bekijken.

Meedoen?

Enthousiast geworden? Neem dan contact met ons op. Wij horen graag welke kansen u ziet voor een interessante samenwerking en vertellen u graag meer over de mogelijkheden om Move-projecten te steunen.