Stichting Move zet zich in voor kinderen die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. Wij vinden dat ieder kind recht heeft om zijn perspectief te verbreden, zijn talent te ontdekken en dat in te zetten voor zijn omgeving. En alleen ga je misschien hard, maar met gebundelde krachten kom je echt verder! Daarom werkt Move actief samen met scholen, gemeentes, maatschappelijke initiatieven en commerciële partijen. Samen kunnen we een bijdrage leveren aan de kansengelijkheid, burgerschapsvorming, maatschappelijke participatie en talentontwikkeling van kinderen en jongeren in Nederland.

We kijken graag hoe wij met jou kunnen samenwerken. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of word Vriend van Move om ons te steunen!

Move wordt gesteund door onder andere

Waarom Move?

Move initieert kleinschalige en concrete projecten waarin studenten met kinderen uit minder bedeelde wijken iets moois creëren voor hun buurt. De studenten leiden het project en de kinderen zijn de creatief leider. Zo leren zij samen sociaal ondernemen, ontwikkelen hun talenten en dragen concreet bij aan hun buurt.

Maatschappelijk ondernemen met zichtbaar resultaat

Steeds meer bedrijven, instellingen en ondernemers vinden het belangrijk een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Samenwerken met Move is voor hen een mooie en concrete kans om maatschappelijk te ondernemen. Door de kleinschaligheid van onze projecten zijn onze partners nauw betrokken en is het resultaat direct zichtbaar. In drie tot zes maanden wordt het project afgerond met een gezellig eindfeest voor de buurt en iedereen die heeft meegewerkt.

Laat de ideeën van kinderen werkelijkheid worden

Voor elk project gaat Move samen met de studenten op zoek naar een maatschappelijke partner: een bedrijf, de gemeente, een woningcorporatie of een lokaal fonds die het idee voor de buurt kan helpen realiseren. Samen met de studenten wordt bekeken wie wat kan bijdragen aan het project. Financiële of materiële steun, het inzetten van expertise en netwerken of het aantrekken van andere partners. Daarnaast hebben we een aantal partners waar we op vaste basis mee samenwerken en die onze organisatie als geheel financieel ondersteunen.

Steun de ontwikkeling Van Kinderen en hun Wijk

Sommige buurten kunnen wel wat positieve aandacht gebruiken. Kinderen die daar opgroeien worden door Move gekoppeld aan studenten. Samen maken ze een plan om de buurt zelf leuker, mooier of schoner te maken. En om dat plan te realiseren is jouw steun hard nodig. Wil jij als bedrijf, ondernemer of instelling de leefbaarheid en samenhang in een wijk helpen vergroten? En de talenten van kinderen helpen ontwikkelen? Word dan maatschappelijk partner. Wil jij als particulier bijdragen? Lees dan snel verder en word Vriend van Move!

Move steunen

Word vriend van Move

Wij werken veel samen met bedrijven en instellingen, maar sinds kort kunnen ook particulieren Move steunen! Word Vriend van Move door per kwartaal een bedrag naar keuze bij te dragen. Door jouw donatie kunnen nog meer kinderen en studenten meedoen en kun je samen met Move bijdragen aan een samenleving met meer verbinding, meer maatschappelijke participatie van jongeren en nog meer kansengelijkheid.

Voordelen lidmaatschap*
  • Je wordt Vriend van een Move-stad bij jou in de buurt.
  • Je wordt actief op de hoogte gehouden van de vorderingen van Move: regelmatige updates over jouw persoonlijke Move-klas;
  • Jaarlijks gratis toegang tot het Vrienden van Move-diner, inclusief interessante lezing;
  • Actieve koppeling aan het netwerk van Move. Zowel maatschappelijk als zakelijk interessant;
  • Neem een kijkje achter de schermen: gratis toegang tot de feestelijke afsluiting van Move-projecten in jouw Move-stad;
  • Jaarlijks ontvang je ons jaarverslag.

* Lidmaatschap is per kwartaal op te zeggen.

Ja, ik word vriend van Move

• Ik word vanaf het moment van inschrijven Vriend van Move en draag graag bij per kwartaal:
Meer informatie?

Wilt u nog meer weten over onze projecten? Klik op de button om meer te lezen over onze werkwijze en om een aantal van onze projecten te bekijken.

Meedoen?

Enthousiast geworden? Neem dan contact met ons op. Wij horen graag welke kansen je ziet voor een interessante samenwerking en vertellen graag meer over de mogelijkheden om Move-projecten te steunen of samen te werken.