Wat kun jij doen?

Met een team van andere studenten kun je tijdens een Move-project kinderen uit minder bedeelde wijken helpen om iets moois voor elkaar te krijgen in hun eigen buurt. Zo ervaren deze kinderen wat ze waard zijn. De kinderen zijn de creatief leiders binnen het project. Jij bent het rolmodel van de kinderen en begeleidt hen: je helpt hun ideeën te realiseren. Je hebt contact met scholen, bedrijven en de gemeente en levert een positieve bijdrage aan een wijk waar dat hard nodig is. Een blikverruimende ervaring. Daar groeien kinderen van, en jij ook!

Kleine tijdsinvestering, veel impact!

In onze projecten gaat een groep studenten actief aan de slag met een groep kinderen van een basisschool (10 t/m 13 jaar oud) om samen een project uit te voeren. Wij werken vaak samen met studenten-, sport- of studieverenigingen, waar een Move-commissie wordt opgezet, maar je kunt je ook individueel opgeven als student. Een Move-project duurt vier tot zes maanden en je bent er per week ongeveer 2 uur mee bezig. In deze periode krijgen jullie samen iets moois voor elkaar in de buurt waar de kinderen opgroeien.

Leer samen je project managen en ontwikkel je talenten

Tijdens een Move-project neem je kinderen mee in jouw leefwereld en andersom. Samen brainstorm je over wat er beter kan in hun buurt en ontwikkel je een plan om één van de ideeën te realiseren. Bijvoorbeeld een chillbank op het schoolplein, een kunstwerk op een duistere hangplek of een swingend buurtfeest. Jullie worden begeleid door een projectcoördinator van Move. Die geeft jullie training, helpt bij het schrijven van het projectplan en coacht jullie in het inzetten van je eigen talenten. Je leert dus van a tot z hoe je met een groep kinderen echt iets voor elkaar kunt krijgen.

Werk met partijen zoals bedrijven, de gemeente en scholen

De projectcoördinator van Move brengt jullie in contact met de school en met een maatschappelijke partner, zoals een bedrijf, de gemeente of een woningcorporatie. Zij kunnen met kennis of financiën jullie project ondersteunen. Of misschien hebben jullie voor een mooi resultaat hulp nodig van een kunstenaar of architect. Door samen te werken met deze partners kunnen jullie het idee voor de buurt echt realiseren

Meer informatie?

Wil je nog meer weten over onze projecten op basisscholen? Klik op de button om meer te lezen over onze werkwijze.

.

Benieuwd wat we al in jouw stad doen? Klik op de button om een aantal van onze projecten te bekijken.

Meedoen?

Wil jij ook graag in actie komen met Move? Neem contact met ons op via het formulier hieronder. Vermeld ook in welke stad je graag wilt meedoen. Meer informatie nodig? Laat het weten; we vertellen je graag meer over de tijdsinvestering, de duur en de maatschappelijke waarde van onze projecten.

Contactformulier

• Ik ben een...
  • Ik woon in...
  • Ik heb een vraag over...