• Kinderpostzegels

Gelijke kansen voor ieder kind, ongeacht de situatie, plaats of omstandigheden waarin het opgroeit. Daar zet Kinderpostzegels zich voor in. Kinderpostzegels geeft kwetsbare kinderen kans op een mooie ontwikkeling. Dit doen zij in programma’s, samen met kinderen, volwassenen en organisaties die deze visie delen; dus ook met Move!

De meeste mensen kennen Kinderpostzegels uiteraard van de jaarlijkse Kinderpostzegelactie. Daarmee zetten elk jaar duizenden kinderen zich in zodat andere kinderen het beter krijgen. Ruim 160.000 kinderen uit de hoogste groepen van het basisonderwijs gaan langs de deuren om postzegels en andere producten te verkopen. Deelnemende scholen kunnen, als zij dat willen, zelf beslissen waar de opbrengst van de actie naar toe gaat en krijgen daarmee de mogelijkheid om het bedrag lokaal te besteden. Op deze manier worden leerkrachten en kinderen meer betrokken in het doel van de Kinderpostzegelactie: andere kinderen helpen! Scholen hebben dus ook de mogelijkheid om de Move-projecten in hun eigen stad te ondersteunen.

Kinderpostzegels is sinds 2017 partner van Move.

logo kinderpostzegels, partner stichting move, voor kinderen door kinderen