• COÖRDINATOR COMMUNICATIE

Tijdens het project ben jij degene die zorgt dat jullie project onder de aandacht komt en goed gedocumenteerd wordt.

Je taak is geslaagd als er zoveel mogelijk mensen geënthousiasmeerd en betrokken zijn bij het project. Verder ben je verantwoordelijk voor:
• Een plan maken om het project te promoten binnen school, vereniging, wijk en daarbuiten
• Updates maken voor website Move, zoals quotes en mooie foto’s
• Persbericht schrijven
• Promotie van de afsluiting samen met de kinderen

Onder het kopje ‘downloads’ vind je een aantal documenten die jij nodig hebt tijdens het project. Vergeet tijdens de bedenk & doe sessies geen foto’s te maken en quotes te verzamelen. Let hierbij op de toestemming voor het maken van beeldmateriaal.

Heb je nog vragen? Neem contact op met jouw projectcoördinator.

tips!
  • Wil je social media-aandacht voor jouw project? Maak geen eigen accounts, want dan zien mensen straks door alle Move-accounts het bos niet meer. Je kunt je tekst, foto’s en video’s doorsturen naar communicatie@stichtingmove.nl. Zij plaatsen het op de landelijke socials: Facebook // Instagram // Twitter // LinkedIn
  • Posters, flyers en ander beeldmateriaal maken kan heel gemakkelijk en gratis met Canva.com. De projectcoördinator van Move heeft daar templates voor. Ook is er veel promomateriaal waar je naar kunt vragen; van ballonnen tot een video om medestudenten te enthousiasmeren voor Move!
  • Benieuwd hoe andere Move-projecten in de pers zijn gekomen? Bekijk het item van het Jeugdjournaal. Supertof voor de kinderen, en ook een mooie imagoboost voor jouw vereniging!
  • Wil je beeldmateriaal maken van jouw project? Super! De leukste foto’s en video’s laten contact en actie zien. Zet tijdens het studentenuitje bijvoorbeeld een leuk gesprek tussen een leerling en een medestudent op de foto. Tijdens de afsluiting een buurtbewoner op film zetten? Vraag toestemming om de video te gebruiken. Hier vind je een toestemmingsbriefje waar naam en handtekening op ingevuld kunnen worden.

Een Move-project in het Jeugdjournaal