Rotterdam

Veiligheid & Vrijheid

Leerlingen van basisschool De Catamaran en studenten van Social Work Rotterdam slaan de handen ineen. Zo gaan ze gezamenlijk zorgen voor een boost in de buurt IJsselmonde. Volg hier alle updates!

Bedenk en Doe sessie 2

Bij de tweede Bedenk en Doe sessie hebben we een rondje gelopen in de wijk. We vroegen de kinderen wat ze nou wel en niet leuk vonden in de wijk. We kregen verschillende antwoorden. Ook hebben de kinderen aan andere mensen gevraagd wat zij nou fijn vinden aan de wijk. Met al deze informatie zijn we terug op school gaan brainstormen over de ideeën. Ook kwam de wijkagent gezellig langs om met de kinderen te praten over de ervaringen die zij hebben. Vervolgens ging elk groepje een idee uitkiezen en kregen we uiteindelijk drie ideeën. De kinderen mochten van deze drie ideeën slecht één idee kiezen, die ze na de vakantie gaan voorbereiden. Het was een erg leuke dag en de kinderen hebben er van genoten!

Ecem

Bedenk en Doe sessie 1

Wij hebben met onze commissie van zes personen op woensdag 27 november de eerste bedenk en doe sessie uitgevoerd. De school waar wij ons project doen is De Catamaran in Rotterdam. Wij hebben eerst kennis gemaakt met de klas en vervolgens hebben wij een spel met de kinderen gespeeld. Het spel heette ‘handafdruk’ en het was een leuk spelletje voor het begin van de les. De kinderen vonden het ook erg leuk én ze waren zeer enthousiast over het project.

Ecem

Meer projecten uit Rotterdam