Move in Leiden

Samenwerkingsproject in Leiden: MATS

Om in deze moeilijke tijden het contact met de kinderen te behouden en om ervoor te zorgen dat er een dagstructuur blijft starten we samen met Leren met de Stad en JES Rijnland met het project MATS (Maatje voor Thuis bij Schoolwerk). Een Leidse samenwerkingsversie van ons project Maatje. Woon jij in Leiden en ben of ken jij een MATS-maatje, kijk dan hier.

Over MATS

Straks begint de meivakantie. De kinderen die al weken thuis zitten, blijven ook in de vakantie op de huidige maatregelen stuiten. Voor sommige gezinnen zijn de maatregelen extra zwaar. Omdat ouders bijvoorbeeld veel werken en kinderen alleen thuis zijn, of ouders niet voldoende kunnen ondersteunen bij het huiswerk of het gezin erg groot is. Daar biedt MATS een oplossing voor!

Een MATS is een vrijwilliger die wordt gekoppeld aan een leerling. Een praatje, samen een spel doen of online voorlezen, alles kan. Het contact kan dagelijks of een aantal keer per week zijn, afhankelijk van de afspraak die MATS maakt met de leerling. Samen met je MATS-maatje kan je verschillende online activiteiten ondernemen.

NB: Op vrijdag 24 april start de Ramadan. In het aanbod houden we rekening met kinderen die meedoen aan de vastentijd.

Vrijwillig maatje worden?
Als MATS begeleid je een kind/jongere in de leeftijd van 4 tot 16 jaar. We starten in de meivakantie en gaan naar behoefte verder. En natuurlijk helpen we jou op weg! We maken graag kennis met je in een persoonlijk (online) gesprek. Ook doe je een korte (online) training. Meld je hier aan!

Wil je weten hoe je ons nog meer kunt steunen in deze tijd? Klik hier.

Move Leiden

Meer projecten uit Move in Leiden