Move in Utrecht

Kinderen van De Schakel in actie voor de wijk!

Leerlingen van Basisschool De Schakel komen samen met studenten van de Marnix Academie in actie voor de wijk! Rondom het thema techniek en innovatie willen zij iets betekenen voor de wijk. Lees snel verder wat hun plannen zijn!

MOVE De schakel in overvecht

De kinderen van groep 8 De schakel in Overvecht zijn samen met MOVE bezig om de wijk te verbeteren. Hierbij gaan ze druk aan de slag met het thema techniek en innovatie. De kinderen zitten vol enthousiasme en na de kennismaking waren ze helemaal klaar om te beginnen aan het project. We begonnen met een bezoek aan de wijk en keken samen naar wat we graag wilden veranderen in de wijk. De kinderen zaten vol ideeen en hebben het allemaal opgeschreven.

Maarja.. Wat is er allemaal qua techniek en innovatie. Er was maar een manier om hier het beste erachter te komen en dat was om met zijn alle naar de beroepentuin te gaan! Het weer was prachtig en we ging te voet naar de beroepentuin. We kregen een rondleiding van Theo, een man die mensen leert om een loodgieter te worden. Theo zat vol met praatjes en de kinderen keken hun ogen uit. Van zonnepanelen tot 3D-pennen en van eigen schilerij maken tot een eigen spel maken. DE kinderen kwamen er al snel achter dat techniek echt overal in zit. Ze sloten de dag af met limonade en snoep en een wandeling in de zon.

Nu zijn de kinderen druk bezig met wat ze in de wijk willen doen en hoe ze het gaan uitvoeren. Jullie krijgen binnenkort een update van het verdere verloop van het project!

michelle morrien

Meer projecten uit Move in Utrecht