Drie nieuwe projecten

Elk jaar komen duizenden kinderen en jongeren samen met studenten in actie voor hun omgeving met één van de projecten van stichting Move. Ook in coronatijd zit Move niet stil! Wij ontwikkelden verschillende ‘corona-proof’ projecten, waaronder een nieuw programma speciaal voor zomerscholen! Op die manier blijven wij alle leerlingen van Nederland de mogelijkheid bieden om te werken aan verbinding, burgerschapsvorming en talentontwikkeling.

MOVE-MAATJE

Voor kinderen die extra individuele aandacht goed kunnen gebruiken, ontwikkelden wij Move Maatje. Move koppelt een student/young professional aan de leerling. Tweemaal per week neemt de vrijwilliger via Skype of telefoon contact op met de leerling, maakt een praatje en denkt waar nodig mee met schoolopdrachten. Move ontwikkelde daarnaast toffe opdrachten die ze samen kunnen uitvoeren, om talentontwikkeling en burgerschapsvorming te stimuleren.

MOVE YOUR WORLD ONLINE

Move your world online bestaat uit drie lessen. Alle lessen worden ondersteund door videomateriaal waarin Maevy, student en trainster bij stichting Move, de opdrachten uitlegt en de jongeren motiveert. Aan de hand van digitale opdrachtvellen en activerende werkvormen ontdekken leerlingen hun talent, bedenken ze een actie voor hun omgeving, uiteraard vanuit huis of met voldoende afstand, én zetten ze hun talenten in om positief nieuws de wereld in te brengen.

MOVE IN 1 DAG

In één dag komen kinderen samen met studenten in actie voor een ander. Ideaal voor bijvoorbeeld BSO’s, zomerscholen en jongerencentra! Met Move in 1 dag ontdekken kinderen in korte tijd wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Ze ontdekken hun talent en leren maatschappelijk participeren. Leerlingen komen in contact met studenten en ontdekken andere leefwerelden. Een blikverruimende ervaring!